ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14ου ΕΤΗΣΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 4-7/9/2018

Την Πέμπτη 6/9/2018 κατά την διάρκεια των εργασιών του 14ου ετήσιου επιμορφωτικού σεμιναρίου  με τίτλο «Quels défis pédagogiques pour l’enseignant de français? – 25e Salon du livre FLE» (Ποιες οι παιδαγωγικές προκλήσεις για τον διδάσκοντα την γαλλική γλώσσα) και την 25η έκθεση ξενόγλωσσου γαλλικού βιβλίου που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. Ελλάδας σε συνεργασία με το τμήμα μορφωτικής και εκπαιδευτικής συνεργασίας της γαλλικής πρεσβείας στην Ελλάδα στους χώρους του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθήνας, τα μέλη μας συνήλθαν σε τακτική γενική συνέλευση.

Στην έναρξη της συζήτησης η πρόεδρος του Συνδέσμου απηύθυνε τις ευχές του Δ.Σ.  για μια καλή και δημιουργική νέα σχολική χρονιά για όλους τους συναδέλφους και ευχαρίστησε τους παρόντες για τα θετικά σχόλια τους αναφορικά με την  διοργάνωση της επιμόρφωσης.

Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στην θετική εξέλιξη της απόδοσης των οργανικών θέσεων στους μεταταγμένουςσυναδέλφους της Πρωτοβάθμιας που αν και με αρκετά προβλήματα σε κάποιες Διευθύνσεις, αποτελεί αναμφισβήτητα μια σημαντική νίκη του κλάδου μας σε αυτή την βαθμίδα, καθώς έθεσε τέλος στη πολυετή και συνεχιζόμενη ομηρία 627 περίπου εκπαιδευτικών γαλλικής γλώσσας.  Εγινε επίσης ενημέρωση για την προσπάθεια συνάντησης με παράγοντες του υπουργείου και κατάθεση αιτήματος για προγραμματισμένη συνάντηση, το οποίο και θα ανανεωθεί άμεσα.

Κατόπιν δόθηκε βήμα στους παρευρισκόμενους συναδέλφους για ενημέρωση της συνέλευσης, ώστε να καταγραφεί το σύνολο των αναφερόμενων προβλημάτων ή θεμάτων που εκκρεμούν και δυσχεραίνουν την ποιότητα της  διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας, την εργασιακή και υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών ΠΕ05 και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Στη διάρκεια της συζήτησης, οι συνάδελφοι που πήραν τον λόγο, ανέφεραν  προβλήματα και παρατυπίες κατά την διαδικασία των τοποθετήσεων και των σχηματισμό των τμημάτων, ανέπτυξαν γενικότερο προβληματισμό για το μέλλον και τη θέση της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας και των λειτουργών της στην ελληνική εκπαίδευση, καθώς επίσης και για την έλλειψη  διευκολύνσεων σε συνάρτηση με την συνεχιζόμενη οικονομική δυσπραγία, καθώς πολλοί συνάδελφοι μας αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα έξοδα στέγης και μετακίνησής τους στα σχολεία της περιφέρειας.

Σταχυολογώντας μερικά από τα σοβαρά προβλήματα που αναφέρθηκαν και τα οποία θα αποτυπωθούν μεταξύ άλλων σε Υπόμνημα που θα καταθέσει ο Σύνδεσμος μας το συντομότερο στο υπουργείο, αναφέρουμε τα παρακάτω:

  • Κατάφωρη καταστρατήγηση της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για τη συνέχεια της διδασκαλίας της επιλεγόμενης γλώσσας από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Συγκεκριμένα διευθυντές γυμνασίων μοιράζουν παράτυπα και παράνομααιτήσεις στους μαθητές της Α΄Γυμνασίου για αλλαγή της γλώσσας που διδάχθηκαν στα δημοτικά σχολεία.

 

  • Υπερπληθή και ανισομερή τμήματα μαθητώνκαι σε πάρα πολλές περιπτώσειςαδυναμία συγκρότησης τμημάτων, λόγω της απαράδεκτης εγκυκλίου που καταργεί τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων ξένης γλώσσας, από αυτά της γενικής παιδείας, όπως ίσχυε παλαιότερα. Αυτό έχει ως συνέπεια να καταστρατηγείται η ελεύθερη επιλογή β’ ξένης γλώσσας των μαθητών , να χάνονται ώρες από το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των συναδέλφων μας,  να δημιουργούνται έριδες και αντιπαλότητες μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών,  κηδεμόνων και της διεύθυνσης των σχολείων και να υποβαθμίζεται η δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση.

 

  • Αντικατάστασητων εγχειριδίων εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας του Λυκείου με το παρωχημένο βιβλίοτης μέχρι πρότινος Γ΄ Γυμνασίου. Επιπλέον απουσία ακουστικού υλικούαπό το φετινό βιβλίο της Γ΄Γυμνασίου με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η επικοινωνιακή προσέγγιση στην οποία είναι απαραίτητο να στηρίζεται η εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Οι επιλογές του βιβλίου γαλλικών στο λύκειο και γυμνάσιο αντίστοιχα δείχνουν βιασύνη και προχειρότητα.

 

  • Ανάγκη αύξησης των  συντονιστών εκπαίδευσης,που για την γαλλική γλώσσα είναι μόλις επτά και δεν καλύπτουν καν όλες τις περιφέρειες εκπαίδευσης, καθώς πρέπει να έχουν ρόλο υποστηρικτικό και συμβουλευτικό προς όφελος των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των νεοδιόριστων συναδέλφων.

 

  • Ανάγκη μέριμνας για τους συναδέλφους που μετακινούνταισε δύο    σχολεία την ίδια μέρα και σε ένα πλήθος σχολείων εβδομαδιαίως και οι οποίοι μέχρι σήμερα αναγκάζονται να εργάζονται σε καθεστώς διαρκούς άγχους για να προλάβουν να βρίσκονται έγκαιρα στην υπηρεσία τους,με αναλογική μείωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους

 

  • Ανάγκη διευκολύνσεωνσε όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους ή μετακινούνται με δικό τους μέσο, οι οποίοι συχνά είναι υποχρεωμένοι  να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου και με τη  χιλιομετρική αποζημίωση που δικαιούνται να είναι ελάχιστη ή και κατά περιπτώσεις μηδενική. Είναι απαραίτητο πλέον να αναπροσαρμοστεί σύμφωνα με τα νέα αυξημένα δεδομένα των τιμών των καυσίμων, των διοδίων  και της δραματικής μείωσης των αποδοχών τους.

 

  • Εξαιρετικά περιορισμένος αριθμός μεταθέσεων και αποσπάσεωνκαι για τη φετινή σχολική χρονιά που προκαλεί την αγανάκτηση και την απελπισία των συναδέλφων μας καθηγητών γαλλικής γλώσσας και αδήριτη ανάγκη επανεξέτασης και ικανοποίησης των αιτήσεων απόσπασης

Οι περισσότεροι συνάδελφοι διαθέτουν πολύχρονη υπηρεσία και σύνολο μορίων συνθηκών διαβίωσης που ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις τα 160!

Συνάδελφοι με σοβαρά προβλήματα υγείας,  οικογενειακά και οικονομικά ζητήματα υφίστανται ένα διαρκή ξεριζωμό από τις οικογενειακές εστίες τους.

 

Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο Σύνδεσμος Καθηγητών γαλλικής γλώσσας Π.Ε. Ελλάδας(APF fu GRÈCE) θα είναι όπως κάθε σχολική χρονιά, μαχητικά παρών, όπου και όποτε χρειαστεί, με στόχο την επίλυση κάθε θέματος που δυσχεραίνει την ομαλή και απρόσκοπτη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας, ταλαιπωρεί τους λειτουργούς της και υποβαθμίζει την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση, πάντοτε σε συνεργασία και συμπόρευση  με τους συναδέλφους και άλλων ειδικοτήτων, καθώς αγωνίζεται επί σειρά ετών για την αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σύνολο της. 

 

ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ